Author Archives: Andy May

Opinion: Where do we go from Eastleigh?

Eastleigh railwayman statue - Some rights reserved by Mr. DuckeAfter a superb Eastleigh result, many Lib Dems will be rightly patting themselves on the back for what was a mammoth effort under the most difficult of circumstances. Happy memories came flooding back of the time we used to win by-elections. My first was volunteering in Dunfermline, winning a Labour heartland seat with a 16.2% swing.

After an unprecedented beating, the Tories will clearly take a long hard look at themselves – and hopefully draw all the wrong conclusions, as to why they are in such dire straits in the popularity stakes, by lurching to the right. However drawing all the wrong

Posted in Op-eds | Tagged | 26 Comments

Opinion: Lib Dems must grasp the nettle of party funding reform

I remember Peter Cruddas, co-treasurer of the No2AV campaign and the No campaign’s single biggest donor. Without him they never could have afforded those sick baby billboards.

Shortly afterwards in June 2011 he was rewarded with a prestigious position as co-treasurer of the Conservative party. Now he lies at the centre of yet another donor scandal, this one leading right to the Prime Minister’s door and is potentially as serious as the cash for peerages scandal under Tony Blair.

The …

Posted in Op-eds | Tagged | 5 Comments

Opinion: Unfair and unbalanced – the scandal of print media referendum coverage

Buried amongst the furore caused by #harigate this week was a pretty damning ruling by the Press Complaints Commission (PCC) against the Sun and the Daily Mail. The complaint in question was made in relation to the AV referendum nearly two months ago by Electoral Reform Services – the business arm of the Electoral Reform Society (ERS).

The Sun and Mail were asked by the PCC to print letters apologising for some articles run during the AV referendum campaign. The article which ran on page 2 of the Sun and the front page of the Mail quoted George Osborne after he stood up in Parliament to claim that the ERS, one of the major funders of the Yes campaign would benefit financially from a ‘yes’ vote. This story was then re-run by Sky News and the BBC – subsequent rebuttals gave the story legs across a range of national media outlets.

You can be forgiven for not noticing since few journalists like to turn the spotlight on their own profession’s sometimes questionable practices.

Let’s just think about the context in which this fallacious claim was printed:

Posted in Op-eds | Tagged , , and | 14 Comments



Recent Comments

  • User AvatarColin 2nd Sep - 4:58am
    “Don’t think. Don’t bother with the details. You don’t have time to research the arguments; you are too busy, and there’s not enough time, and...
  • User AvatarRichard Dean 2nd Sep - 4:12am
    I wonder if part of the solution Dave Page seeks is to provide more information, not less, about the reality of life for jihadists in...
  • User AvatarDavid-1 2nd Sep - 3:28am
    I wanted to say something here, but then it turned out that T-J had said exactly what I was going to.
  • User AvatarDom Hannigan 2nd Sep - 3:20am
    There's clearly an issue with the email list. I did not get this email. I get party emails sometimes, but clearly at other times I...
  • User AvatarRichard Dean 2nd Sep - 3:16am
    A Scottish default would surely hurt the rUK pound, because the rUK's debt-to-GDP ratio would go up, making it harder for rUK to pay back...
  • User AvatarT-J 2nd Sep - 1:04am
    It is about risk. But, we are in 2014, not 2008. Earlier this year, the mere suggestion that the European Central Bank was willing to...